Kattis Findus Lundborg

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Klantens hörna

Av Kattis - 28 juni 2013 16:03

Jahapp, de e fredag, vädret e ganska ok..
I vad gör lilla jag?
Jo jag ligger i sängen o latar mej o min lilla fot framför tv:n o trycker i mej alvedon o ipren...
Jag har lyckats göra illa foten, igen..
I onsdags skulle ja o o kalven möta upp becca vid bussen, resulterade i att kalven slet ner mig från bänken o ja.. hej ont i foten.
I torsdags kväll lessna jag o fick sällskap av erik till närakuten.
Vart en mällanlandning på stationen o träffa bästaste mårten en snabbis :)
Sen upp till akjten som skicka mej till ortopeden, fick en klockren läkare
Han; och.. du har ont i foten antar jag?
Jag; hehe jajjamänn
Han; mhm.. o va har du lyckats med då?
Jag; öhm.. jo jag blev nersliten från en bänk av hunden
Han (me en väldigt skeptisk min); eh, jaha ja.. o va e de för hund som lyckas me sånt?
Jag; mja en blandras på ca 70cm mankhöjd o runt 40kg typ enbart muskler..
Han (lite mer.. kanske förvånad min); Oj, ja det kan man kalla hund..
Jag; jajjamänn, så det ska va :p
Han; mmh.. (åter igen en aning skeptisk o såg mer ut att tänka nått i stil med "hur tänker du som skaffar en sån hund")
Aja hur som haver han klämde kände o röntgade foten, inga frakturer, ledbanden klarade sig osv osv dock lite svullnader här o var.
Dommen; använd foten så gott du kan utan att överbelasta den i onödan, käka alvedon o ipren o gå me denna otroligt fina stödstrumpa så blir den nog snart bättre, annars får man snällt söka läkare igen..

Så ja som sagt ligger man o latar sig framför tvn o blir lite ompysslad o hjälpt av snälla erik :)

Annars har de inte hänt så mkt, passat klart peppar o ska väl ta mig mot gottsunda i helgen nån gång.
Tillbaka till jobbet på måndag som gäller för hoppningsvis :p

Tjillevippen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 5 juli 2014 09:41

Eh.. HEEEJ! Här var de en evighet sen man skrev.. Man kanske borde lägga bloggen på hyllan? Glömmer ju bara bort den.. Aja de visar sig.. Skrev i februari sist.. nu e de juli.. Hur mycket som helst har hänt me andra ord... Graviditeten har ...

Av Kattis - 4 februari 2014 15:19

Ja, här har det varit tvärdött, o har väl egentligen hur mkt som helt att kläcka ur mig.. Vet bara inte i vilken ände man börjar.. Julafton spenderades hos mamma Me familjen, super mysigt o jätte trevligt. Nyår firades med Mårten, Milad, Becca...

Av Kattis - 7 november 2013 20:57

här har de varit stendött.. Aja sånt händer1 Shit, vet inte ens när ja va in här senast.. Och för en gångs skull har det hänt massor :P' Teddy har flyttat hem till Erik efter ett tags velande o dividerande, men de känns som rätt beslut!   ...

Av Kattis - 21 juli 2013 23:08

Foten är typ bra igen, två besök på akuten, förstagången stukning andra gången sendrag enligt läkarna.. Tror dom har lite svårt att bestämma sig men nu e den typ bra igen så jag e nöjd.   Jobbat i vanlig ordning, avgudar mina arbetskollegor, he...

Av Kattis - 23 juni 2013 00:33


Gårkvällens humör fick lilla fröken att så gott som dygna, har väl lyckats få en 3 timmars sömn under dagen. Börjar känna mig sliten nu, vilket ändå e ok me tanke på va klockan är. Mamma o vi drog förbi affären här i heby idag o handla, o jag hit...

Ovido - Quiz & Flashcards