Kattis Findus Lundborg

Alla inlägg under september 2011

Av Kattis - 28 september 2011 18:04

ligger i soffan i gottsunda o inväntar kontakt med ev. fågelköpare :P

Finns typ inget att göra.. kuuuul xD

Men jaja :P


Mamma va förbi en vända o vi promenadede vovvar o prata skit.


Erik lämnade mig ensam me de fyrbenta igår o drog iväg till öland..


Annars då?

ingen aning.. de knallar påsom vanligt helt enkelt :P


Jag ska försöka få me graverings mockajängen till mamma o tortera kaffe burkar o lite sånt har ja bestämt, mahahaha :D om ja inte glömmer den igen -_-'


Annars va som händer vet ja inte riktigt.. tillbaka till salabacke om ett tag (y)


Dom gör masa knas i gottsunda centrum :O de känns typ huuuur stort som helst, o vi har lindex o nå skoaffär o nå matgrej o subway o ska få övervåning o hej kom o hjälp mej!!

Haha nån som inte vart hemma på ett ta? jaa xD


nej men ja..

nu blir de röka, o kanske aktivera fåglarna en stund efter de.. vi får se :P


ha de gott, igelkott!

Av Kattis - 20 september 2011 17:31

.. de e va de e idag !


Legat o snurrat o snurrat o knappt sovit..

vakna av eriks väckarklocka men inte min så ja försover mig,

blir hämtad av kontaktpersonen ca 10 min efter hon lyckas väcka mej..

stressar runt för att hinna åtminstone kissa av hundarna o hitta allt som ska me innan ja blir hämtad..

åker iväg o hinner precis i tid till mötet.. då är hon sjuk så mötet är inställt !

Va de bara att hoppa i bilen o vända igen..


Hem o ut me hundarna, får tråkiga nyheter av storasyster..

Vill fortfarande inte tro på att det är sant, men tyvärr är det ju så :/


Skulle ringa mamma o säga grattis.. blev snarare gråtkalas istället...


Göra sig klar för att lämna in papprena på stan.. hittar inte bankpapprena, startar mammas data o skrivare, inser att pappret är skut..

letar runt som en tok efter nya papper, FINNS INTE!

så ner på stan, in o kolla läget på soc - strul me data/skrivare..

vidare in på banken, jävla strulstuga de me för övrigt..

tillbaka på soc o lämna papper..


Nånstans i den smeten har jag låst karln ute..


Skulle åkt med mormor upp till mamma, men ja orka inte, vilket iofs va tur eftersom erik blivit utelåst


Krocka me Fia tog en cigg me henne o hejja på Jossan o nåra till,

sen på bussen där maskinen påstår att de e slut på kortet,

även fast de sekunden innan stog att ja hade typ 30 spänn kvar..

efter nått försök funka de o bussen rulla hemmåt..


Va mer ska gå fel idag?

De e några timmar kvar på dygnet så något lär de ju bli...

stukad fot under nästa promenad, minst...


ÅÅÅÅÅÅH va ja e positiv o glad idag,

o jävlar va detta inlägg kommer va kul att läsa... NOOOOT!


Vädret är för övrigt oxå grått o pisstråkigt!


Dock inte allt för ont i käften idag, men på andra ställen.....


NU SKA JA GÖRA NÅ ANNAT!


Fred i luvan !

Av Kattis - 20 september 2011 14:15

Jag vill inte tro på det, för det får bara inte vara så !

Men tyvärr är det så i alla fall..


Jouni, min (o många, många flers) älskade vän lämnade oss idag..

Finner inga ord, det gör bara ont..

saknaden är stor o tankarna många..

Finner dock en klen tröst i att han nu slipper lida i alla fall..


En av de mest fantastiska människor jag mött,

med ett stort hjärta av renaste guld!

Honom har många att tacka för mycket, även jag..

Det går inte o beskriva va denna man betyder för mig,

o hur tacksam jag är över att få lära känna honom o för allt han gjort !

Å vad jag önskar att jag fick träffa han igen, bara en gång till,

om så bara för en sekund..


Vila i frid, älskade vän !

Alltid saknad - aldrig glömd !!


Vi ses någon gång igen,

ta hand om dig tills dess! :)

hejdå så länge, älskade ängel ! <3

Av Kattis - 20 september 2011 03:13

Orkar inte längre.. Förbannat less på de mesta.. O hela konkarongen..

Så överväger planerad bloggtorka ett tag...

...o nästan stillistånd i de mesta gällande datorer o telefoner...

men vi får väl se hur det går ..

Skulle dock va skönt som fan o ta en paus från allt!

men jaja, de visar sig hur de blir me de..


AF-mötet gick väl bra, annars har de inte hänt så mkt typ..

Gick o mötte gubben på stan me vovvarna, pratat med fru i tele, imorron möte nu kissa vovvar o försöka sova !


Om de blir bloggtorka eller inte vet ja inte änn,men de märks väl när ja skriver xD


ha de gott, igelkott!

Av Kattis - 19 september 2011 02:08

Fredag: Trötter hinka i sig kaffe o knalla ner på stan med kaffesaftflaskan i högsta hugg, kom ner på stan 20 min förtidigt så fördrev tiden genom att ta en cigg innan mötet. Så kom en polisbil o stannade till, poliserna kom ut o börja prata med mig. De visade sig att ena polisen blev orolig för mig med tanke på att jag parkerat arslet på en av a-lagar bänkarna som råkade stå i solen. xD

Lite gulligt av dom ändå o kolla läget ^^

Trevlig pratstund hur som haver, o ganska kul reaktion om min kaffe flaska xD

Sen va de upp på möte som gick kanon, ska tillbaka nästa fredag o då får man veta lite mer ^^

Efter de va de hem, ut me vovvarna o prata skit me gubben o grannarna, spela kort osv, sen på kvällen blev det bums i säng :)


Lördag: Upp o ut me vovvarna, prata skit me Alexandra i tele, sen vidare till svärmor o käka tacos o grymt läskig,men faktiskt ganska god efterrät; stekta äpplen i kolasås o glass :P Prata lite skit o sen va de tillbaka till salabacke igen.

Fick grymt ont i käften.. visdomständerna är på väg att ploppa fram, alla 4 samtidigt typ.. PAIN!! Så blev många timmars snurrande i sängen.. Hade lika gärna kunnat va vaken för då hade jag kunnat sova nu.. xD


Söndag: Har det typ inte hänt ett skit.. fortsatt på min blivande halsduk, vandrat hundar, pratat i tele med mamma, haft ännu mer ont i käften..

Ja de va väl det :P


Imorgon blir de arbetsförmedlingen, på tisdag blir det kontaktpersonen o möte o så fyller mamma, på fredag blir det möte, o i slutet av månaden blir det läkaren, o eventuellt tandläkarbesök någonstans där emellan om det inte lugnar ner sig xD


Nu ska hundarna ut o ja hoppa i säng efter de..


Ha de gott, igelkott !

Av Kattis - 16 september 2011 07:40

Sitter o typ ser i kors för ja e så förbannat jävla piss trött..

Nej har inte sovit än,

o går ja o lägger mig nu så kommer jag inte upp till mötet,

som för övrigt börjar 11 o klockan är 07:40,

så det är ingen sömn att lägga energi på ens...

Jag får skylla mig själv att jag är trött, ja..

Men va gör man då när man e som man e o inte allti kan sova som man ska? xD

Aja skit samma !


Promenixa vovvarna om en stund, hoppa in i en dusch,

o sen är det väl läge att börja knalla till stan antar jag? xD

Fast måste nog trycka i mig en kopp kaffe eller powerkingen innan dess tror jag..

Nödenergi is the shit när de e såhär!

Ska ändå inte göra nå speciellt idag efter 12, vad jag vet iaf,

så skulle kunna ta mej en tupplur på nån timme eller nått då om det skulle vara så :P


Idag har det spelats kort me grannarna o älsklingen,

vart i gottsunda en vända,

hämtat ut byxa nummero 2,

promenixat vovvar,

sen vette ja fan om de va så mkt mer? xD


Säkert universums nödvändigaste inlägg, dehär oxå... men men xD


Nu ringer Eriks väckarklocka,

så kanske ska hoppa på honom en stund så man blir av med träsmaken i baken

o han kommer upp ur sängen o iväg till skolan ? :P


Ha de gott igelkott !

Av Kattis - 14 september 2011 22:39

Hemma i salabacke igen.

Fick en trevlig liten pratstund o pankakor hos mormor, mums :D


Nu sitter man o gör typ inte ett skit, försöker flirta upp grannarna på ett par rundor kort, men vi får se om dom har tid att slita sig från pluggandet :P


Fortfarande smått ont i ryggen, hoppas på att de går över/blir bättre tills imorron då man blir själv med 3 vovvar. Sen på eftermiddan blir det bussluff upp till gottsunda, hämta byxor, fixa en grej åt mamma, mata på djuren o lite så :P

försöka få tag på paket-tjossanfräsan så man kan skicka iväg lite glädje till hedemora ;P annars vet ja inte..


Omtalade drömmen då:

Drömde att jag av nån anledning skulle iväg till ProVoice, o när ja kommer ner på stan så står det en skog mitt i smeten, och ur den skogen kommer Jocke springandes med Disel (deras hund). Jocke stannar o pratar med mig en stund medans Disel springer omkring.. Sen kommer en stor ekorre från ingenstans som både Disel o Jocke börja kuta efter, för tydligen var de jag-sesång på ekorrar.. Skumt, men såg iaf grymt kul ut xD

Jag går vidare o hamnar på mitt gamla jobb då, där jag blir insliten i det ena rummet efter de andra, o i varje rumhänder nånting, allt ifrån vanlig jobbdag till pyjamas party, maskerad, ett rum med puklabacke o snö, ett me pool, o en jävla massa annat, sen hamnar jag inne hos min fd projektledare eller va de nu hette, somför övrigt såg mer ut som min gamla lärare av nån anledning, vette fan varför men spela roll... Vi börja prata lite typ minnen från när ja va där sist o jobba o så, o börja prata jobb. Sen helt plötsligt så kröver hon att ja ska börja jobba på torsdagen, för hon saknade att ha mig där, o allt va de nu va...

Hon skulle ringa o informera mer kom vi i alla fall fram till, o jag skulle tänka på saken fast dom ville ha dit mig xD

Roliga va att jag aldrig fick riktigt klart för mig va dom ville ha mig där o jobba som xD

Sen vakna ja till, med telefonen i handen, o låg allmänt nyvakn o förvirrad o fundra påom ja drömt eller om ja skull iväg o jobba på torsdag.. Gick ner tog en cigg o fick bekräftat att jag drömt när jag insåg att ja bara hade en strumpa på mig xD

Haha skumt hur man kan drömma egentligen, o hur förvirrad man kan bli när man vaknar xD


Nej har väl inte så mkt mer o säga tror jag xD

så jaa.. 


Ha de gott, igelkott !

Av Kattis - 14 september 2011 19:34

Inte lika välboggat som för nån dag sen, men inte diekt bloggtorka heller..

Låter nästan bra ändå :p


Sitter på bussen, erik o jag, o e på väg på till salabacke igen.

Vart o hälsa på mamma, pratat skit o spelat kort :p

Nu ska vi hämta vovvarna sen till mormor o prata lite mer :)


Annars har de väl inte hänt så mkt, träffat fia, jonny o grannarna,

vandrat me vovvar, osv, som vanligt helt enkelt.

Ja har sutti o pysslat o ska överraska syster, make o lillskrutt me en grej som ska skickas till dom på posten :p

Sen har ja drömt ännu en heltokig dröm,

men de tar vi vid ett senare tillfälle för nu ska vi som sagt hämta hundar :p


Ha de gott igelkott

Ovido - Quiz & Flashcards