Kattis Findus Lundborg

Alla inlägg under juni 2013

Av Kattis - 28 juni 2013 16:03

Jahapp, de e fredag, vädret e ganska ok..
I vad gör lilla jag?
Jo jag ligger i sängen o latar mej o min lilla fot framför tv:n o trycker i mej alvedon o ipren...
Jag har lyckats göra illa foten, igen..
I onsdags skulle ja o o kalven möta upp becca vid bussen, resulterade i att kalven slet ner mig från bänken o ja.. hej ont i foten.
I torsdags kväll lessna jag o fick sällskap av erik till närakuten.
Vart en mällanlandning på stationen o träffa bästaste mårten en snabbis :)
Sen upp till akjten som skicka mej till ortopeden, fick en klockren läkare
Han; och.. du har ont i foten antar jag?
Jag; hehe jajjamänn
Han; mhm.. o va har du lyckats med då?
Jag; öhm.. jo jag blev nersliten från en bänk av hunden
Han (me en väldigt skeptisk min); eh, jaha ja.. o va e de för hund som lyckas me sånt?
Jag; mja en blandras på ca 70cm mankhöjd o runt 40kg typ enbart muskler..
Han (lite mer.. kanske förvånad min); Oj, ja det kan man kalla hund..
Jag; jajjamänn, så det ska va :p
Han; mmh.. (åter igen en aning skeptisk o såg mer ut att tänka nått i stil med "hur tänker du som skaffar en sån hund")
Aja hur som haver han klämde kände o röntgade foten, inga frakturer, ledbanden klarade sig osv osv dock lite svullnader här o var.
Dommen; använd foten så gott du kan utan att överbelasta den i onödan, käka alvedon o ipren o gå me denna otroligt fina stödstrumpa så blir den nog snart bättre, annars får man snällt söka läkare igen..

Så ja som sagt ligger man o latar sig framför tvn o blir lite ompysslad o hjälpt av snälla erik :)

Annars har de inte hänt så mkt, passat klart peppar o ska väl ta mig mot gottsunda i helgen nån gång.
Tillbaka till jobbet på måndag som gäller för hoppningsvis :p

Tjillevippen!

Av Kattis - 23 juni 2013 00:33

Gårkvällens humör fick lilla fröken att så gott som dygna, har väl lyckats få en 3 timmars sömn under dagen.
Börjar känna mig sliten nu, vilket ändå e ok me tanke på va klockan är.

Mamma o vi drog förbi affären här i heby idag o handla, o jag hittade boken ja o min fru pratat om en del "en man som heter ove",
O det blev ett givet köp!
Mamma sa, antagligen me lite skämt i tonen, ja du har till imorron på dig att läsa ut den så kan ja läsa den nu i veckan efter du åkt hem..
Börja läsa i bilen, o har knapt kunnat säppa den sen dess, helt fast!
Vilket e jätte drygt när man e trött o sitter o smånickar me jämna mellanrumm..
Nu har ja dragit igenom mer än halva boken, har väl lite mer än 100 sidor kvar ungefär, o ja vill inte lägga ifrån mig den, men ja vette fan om ja pallar läsa mer just nu xD

Men jag kan ju garanterat rekommendera den, även fast jag inte riktigt vet vad jag ska säga om den..
Gripande men ändå rolig, eller nått i den stilen kanske? Jag vet inte..
Men jag brukar inte va nå direkt bokmal,
o garanterat inte så jag plöjer igenom nästan hela boken på typ en dag,
så nått rätt måstede ju va me den :p

Annars har de vart en slapp dag me tråkit väder, perfa dag att sitta inne o läsa me andra ord med gott samvete xD

Myggbiten har man blivit oxå..
Jävla fin myggbettsreaktion hade man på foten i morse oxå, svullet o mysigt!
Har dock gått ner nu tack o lov!

Nu blire väl dra i sig koppen me te, försöka slita sig från boken o ta sig till sängen o slå på en film eller nå istället me hopp om finare väder :p

Tjillevippen!

Av Kattis - 22 juni 2013 00:22

Midsommaren avklarad.


Vaknade hyffsat tidigt, drog en frulle o hundpromenad sen åkte vi till morgongåva o kirra hörlurar till lilla mig,

o lite annat smått o gott. sen skulle vi dragit en sala men de blev tillbaka till heby, bada, sola o hoppa stutsmatta me lillasyster istället, o käka efterlängtad ostkaka <3


Nattas kompis fick skjuts hit, så blev en slapp kväll med tacos, hundpromenad o skitsnack, samt en släng av övertrött kattis xD


Nu sover typ alla utom jag, o jag håller på o bli tokig..

Men de e inge ovanligt o de går väl över de me..

Men just precis just nu hade lite sällskap inte suttit fel alls!

Så lite som en vänlig röst i telefonen hade nog kunnat hjälpa oxå, men man kan ju inte allti få som man vill..

Natt-deppig kattis, hej!

Men som sagt de löser sig..!


Kalven har slutat hosta oxå förresten :D


O ompiercade läppen gör mej smått tokig me smygande svullnad, för lång stav, o hela kittet..

men det är okej, ja e nöjd ändå, smått otålig bara för ovanlighetens skull :P


Nej blir väl att panikleta fästingar i sängen eller försöka hitta nått att bädda om med o lägga sig i sängen o glo på film eller nått o hoppas på o kunna somna nån gång..


Tjillevippen!

Av Kattis - 21 juni 2013 02:29

Så var man på rymmen igen då, denna gång sitter man för tillfället i en säng i heby, o här lär man bli till på söndag.

Imorron är planen roadtrip morrongova o karlssons för att sedan rulla vidare mot sala o hämta en kompis till Natta, o sen tillbaka till heby :)


Idag har varit ganska slapp, vandrat hundar, packat, sammanstrålat sällskapet hos mamma o sen åkt ut hit.

Mamma o roadtrip e alltid lika kul, idag satt vi oss i bilen o började rulla, vid kvarngärdet kom hon på att hon glömde en påse som hon måste ha hemma, så vi vände.. Efter de inleddes roadtrip part2, den tog oss hela vägen till heby, för att vi sen skulle inse att vi hlömt ännu mer saker, men inte av samma värde, hemma xD

Aja blev inte sundbyberg centrum denna gång i alla fall *host* xD

Här har vi inte hunnit göra så mycket, vandrat hundar, fikat o kacklat skit i största allmänhet.

Teddy fick prova va lös o klara de över förväntan bra faktiskt !

Liten skitbagatell me grannens vovve bara, men ingen skada skedd..

Tror jag reagerade mest på de om man säger så xD


Annars har de inte hänt mkt alls sen sist xD

Onsdags blev de willys me grannarna, sen kom Erik förbi en vända o kackla lite skit.

Mot kvällen blev de snabbvisit på skeppet o göra lite hyss, sen tillbaka till grannarna, käka me dom o sen dra upp kackla skit o kolla film, dunder! :D


O nu inser jag att klockan börjar dra iväg ordentligt, så är väl dags att sova så man kommer upp imorron, eller ja.. idag.. om några timmar xD

Så ja.. Tjillevippen!!

Av Kattis - 18 juni 2013 15:01

Känns som jag börjar tappa dagarna en smula, men idag är det nog tisdag..
Det måste vara tisdag..
För igår hade jag Peppar, hon skulle komma månda, onsdag o torsdag, så igår måste det vart måndag eftersom hon inte är här idag.
Och jag är hos mamma, vilket borde betyda att jag har min första semester-vecka..
Jo det är nog tisdag!

Kalven har ju somsagt varit dålig, vi misstäbker kennelhosta...
Men han har varit spyfri i lite över ett dygn, det är bra !!
Han hostar lite till o från fortfarande, men det är okej..
För nu äter han o dricker som han ska, o har inte vansinniga hostanfall mer eller mindre hela tiden, så han borde va på bättringsvägen.. De e riktigt bra!!
Mattes hjärta, tycker inte om att se dej dålig, älskar dig! <3

Annars då?

Söndan blev bara slapp.. :p

Månda kom peppar hit, lura me mej hundarna ut i solen me en bok, läste två kapittel sen gav ja upp, vart tråkit att sitta själv o peppar ville in så sagt o gjort :p
Erik kom förbi efter jobbet o va social :p
Grannarna kom upp på en fika, härligt härligt :D

Och idag, en dag som denna när jag inte har nån vidare koll på va de e för dag egentligen, har de inte hänt mkt alls.
Gjorde nytt försök i solen me bok o hund,
4kapittel o en kort powernap senare gick vi in igen.
Nu har man ätit mat o ska väl dega framför tv:n ett tag tills kalv behöver ut igen..
Sen får vi se va som händer o sker :p så ja..

Tjillevippen !!

Av Kattis - 16 juni 2013 12:05

Förkylningen eller va ja nu fick har typ mörja gå över, lycka :)

Tog mej hem till mamma igår o drog en nattfika med grannarna, underbart :D
Snöa in oss lite på hajar, inte helt fel :p

I morse blev man väckt av Erik o mött av dåligt väder..
Han va lite orolig för vår lilla kalv, hoppas han har blivit bättre nu, lilla hjärtat <3

Jag lyckades somna om en vända o nu skiner solen, inte helt fel :)

Ska kolla runt hos mamma va hon har hemma sen ta mej till affären,
Sen får vi se va dagen har att bjuda på :p

Pratades lite löst om att träffa grannarna idag igen så hoppas de blir så, annars blir man ju här ett tag så lär ju hinna ses ett par vändor ändå även om de inte blir idag :)

Men nä göra lite nytta igen :p

Tjillevippen!! :)

Av Kattis - 14 juni 2013 19:00

Haha nu lagom mot kvällen börjar man piggna till, duktigt!

Natten var ju rent av katastrof.
Ont i halsen så man får ont i öronen o feberfrossa blandat me värmeslag.. kuuul!
Nån som vill byta??
Ne trodde väl de.. xD
Orkar inte bli sjuk, o lagom till första delen av semestern oxå, roligt nästan jämt!

Annars har ja haft ett tappert försök till filmmaraton, igår wallander.. från inatt nån gång sagan om ringen, går fan inte fort då jag fortfarande e på tvåan o har typ halva kvar xD menmen frammåt går de!

Roligare inlägg än såhär blev de inte men ja.. xD

Av Kattis - 13 juni 2013 15:42

Eller ja, ja vet inte om ja e sjuk eller om de e nå kraftig jävla pollenreaktion eller nå..

Skit samma tyckde de kändes dumt att chansa så blev hemma idag o försöker luska ut svaret tills imorron.


Sen sist har de väl inte hänt så mkt, jobbar o slitit i vanlig ordning, träffat gott folk osv osv i vanlig ordning helt enkelt.


Drog o fiska me jobbet i tisdags, helt jävla underbart kul ! :D

Massa goa skratt, men dock ingen fisk för min del.

Dock så var de en som faktiskt hoppade emot mej när ja satt i båten så hade man haft en hov o jävla reflexer kanske man skulle kunnat göra en fångst ändå :P

Men aja, kul va de av flera anledningar!
Och jag har ännu en anledning attt hävda att jag är man xD Hahaha :P

 

Snabbt ihopplockad bildsamling från fisketuren..

Ja jag lessnade en smula på att inte få napp o hade lite lägligt kameran i väskan :P


Sen tänkte jag även kasta upp en bild på hur lägenheten blev efter syrran hjälpte till o möblera om,

fast nu när ja tänker efter vet typ ingen hur den såg ut innan..

Men kan väl va kul att se ändå, eller nått!

 

Dock står inte bruna glasskåpet kvar för de har flyttat hem till kusin o ja har hunni röja runt lite sen bilden togs så de ser väl inte ut exakt som på bilderna nu, men nära nog :)


Nu ska ja o min onda hals o tunga huve återgå till att kolla på wallander, för tillfället mastermind :D

Hmm o kanske dra en glass oxå, bara för att?


Men ja.. Tjillevippen då!

Ovido - Quiz & Flashcards