Kattis Findus Lundborg

Direktlänk till inlägg 5 juli 2014

Bättre dent än aldrig..? :p

Av Kattis - 5 juli 2014 09:41

Eh.. HEEEJ!
Här var de en evighet sen man skrev..
Man kanske borde lägga bloggen på hyllan?
Glömmer ju bara bort den..
Aja de visar sig..

Skrev i februari sist.. nu e de juli.. Hur mycket som helst har hänt me andra ord...

Graviditeten har gått din gång,
de har flytit på hyffsat bra.
Sjukskriven genom hela av diverse anledningar..
Sista tiden va ja bara stor, tung, orörlig o less typ.. O ont på de.. Inte så kul helt enkelt, men de funka. Blev några vändor in till akuten/förlossningen, men inga fel för ovanlighetens skull..

Sen tillslut blev de en förlossning av de hela oxå :p
Den kan man diskutera fram o tillbaka 40vändor om, men vi alla kan vara överrens om att de gick jävligt fort!

I typ snabbvariant:
Måndag 23/6 extrakontroll, 1cm öppen
Tisdag 24/6 slemproppen går, jag tror vattnet går, vi provar ringa förlossningen men kommer inte fram så jag o mamma åker in till förlossningen 22.30 - ingen vattenavgång o inga tecken på att det är på gång enligt dom.. blir (för min del motvilligt) hemskickade 00.30
Hemma hos mamma börjar värkarna dra igång ordentligt
03.00 är vi tillbaka på förlossningen, 5-6värkar på 10 min, 5cm öppen
04.00 hade ja fått förlossningsrum o dom undersökte en gång till, 8cm öppen o medans hon berätta de försvann dom sista 2cm oxå..
04.15 låg ja me världens sötaste lilla pojk på bröstet !

Allt har flytit på ganska bra, typ ingen sömn på bb så har vart helt slut men de börjar jämna ut sig nu o ät o sov rutinerna börjar fastna lite nu :)
Dragit på mig en infektion oxå efter förlossningen, men sånt som händer.. Man kan inte ha tur me allt :p

Annars har de väl inte hänt så väldigt mycket sen sist ja skrev tror ja..
Träffat folk, fixat tills lilleman skulle komma, kollade på Drängarna på etage! :D
O en jävla massa möten.. men annars tror ja inte de e så mycket..

O nu e de mest äta/mata, sova o byta blöjor på schemat :p

Mammas lilla hjärta Elias <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 4 februari 2014 15:19

Ja, här har det varit tvärdött, o har väl egentligen hur mkt som helt att kläcka ur mig.. Vet bara inte i vilken ände man börjar.. Julafton spenderades hos mamma Me familjen, super mysigt o jätte trevligt. Nyår firades med Mårten, Milad, Becca...

Av Kattis - 7 november 2013 20:57

här har de varit stendött.. Aja sånt händer1 Shit, vet inte ens när ja va in här senast.. Och för en gångs skull har det hänt massor :P' Teddy har flyttat hem till Erik efter ett tags velande o dividerande, men de känns som rätt beslut!   ...

Av Kattis - 21 juli 2013 23:08

Foten är typ bra igen, två besök på akuten, förstagången stukning andra gången sendrag enligt läkarna.. Tror dom har lite svårt att bestämma sig men nu e den typ bra igen så jag e nöjd.   Jobbat i vanlig ordning, avgudar mina arbetskollegor, he...

Av Kattis - 28 juni 2013 16:03

Jahapp, de e fredag, vädret e ganska ok.. I vad gör lilla jag? Jo jag ligger i sängen o latar mej o min lilla fot framför tv:n o trycker i mej alvedon o ipren... Jag har lyckats göra illa foten, igen.. I onsdags skulle ja o o kalven möta upp becc...

Av Kattis - 23 juni 2013 00:33


Gårkvällens humör fick lilla fröken att så gott som dygna, har väl lyckats få en 3 timmars sömn under dagen. Börjar känna mig sliten nu, vilket ändå e ok me tanke på va klockan är. Mamma o vi drog förbi affären här i heby idag o handla, o jag hit...

Presentation


En helgalen och måttligt onormal varelse som lever i Gottsunda, men håller oftare till i de centralare delarna av Uppsala.
Känn dig välkommen att följa denne varelses knasiga vardag, om det nu blir uppdaterat så ofta :P
Jag lovar inget, men vem vet (;

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014
>>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards