Kattis Findus Lundborg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Kattis - 29 augusti 2011 13:11

Men men gårde ingen nöd på för ja sitter här me min kära fru :P


Åkte hit igår, käka tacos o spela kinekt (stavning?) bland annat. Ganska kul, men roligare o titta på nästan :P 

Sköönt att komma ut på landet o slippa kaoset i stan xD

Sen skulle ja o sanna se på film, fast de blev jag :P


Åkte båt i lördas, kul/trevligt/msigt fram till hemresan som blev mer eller mindre kaosartad.. För min del avrundades den me grymt ont i rygg o ben, smått i nacke huve o arm, o lite blåmärken här o där... O humör där efter när man blirståendei ingenstans.. Men klara mej undan bra o blir bättre dag för dag (y)


Aja, e de inte de ena så e de de andra xD


Prata nyss me gubben, o nu ska ja va social me fru igen ^^


ha de gott igelkott

Av Kattis - 24 augusti 2011 01:32

Hemma hos mamma igen, denna gång själv..

O ligger o förundras över vem som gjort programordningen på TV:n xD

Ligger o kollar på disney channel, charmigt nog,

o strax efter 1 börja "musse piggs klubbhus"(!)

som man skulle kunna beskriva som barnprogram för minstingarna,

typ som "Dora" eller "Tweenies", ett lek o lär program helt enkelt

kanske var en bättre förklaring kom ja på ?

Hur som haver, säg någon liten knodd som är uppe den här tiden på dygnet,

för att se på tv?

Målsgruppen på programet skulle ja gissa e upp till 6år, max?

Klockan är ju ändå 1 o över de för 17 gubbar xD

Dom borde typ sova nu, eller är det bara jag somtycker de?

Ja det borde jag oxå, o jag ska.. snart :P

O nu börja nästa där dom ska lära ut engelska eller va nu tanken e, jisses! xD

Låter så korkat "ska du me på a movie? ... en film."

Haha wtf?

"ja e en hammare, o de ni inte vet om hammare är att dom gillar knack knack skämt..

knack knack! vem där? trä.. trä vem? träna dej för att skratta!"

hur kul kan man ha? haha xD


Nej, tror ja börjar bli trött o gnällig, o få äckligt dålig humor xD

Kvällscigg o sova så ja kommer upp vid 6-6:30 kanske? xD

ska bara skriva klart först :P


Idag har de inte hänt mkt alls, o samtidigt massor, hur fan nu de e möjligt xD

Onödigt jävla slöseri på tid var de hur som haver..

Pratat me frugan i tele, väntat på att erik ska komma hem.

Åkt vidare till mamma, gått promenad, snackat skit o spelat tärning.

Snacka lite me maja i tele, tog kvälsprommis me kalven o prata me älskling <3

Sen har ja glott på tv, fifflat me datan o fått röksälskap av jimmy via telen ^^

Så ganska chill dag ändå ^^


Men som sagt, kvällscigg o sova ett par timmar va de ja :P


Ha de gott, igelkott!

Av Kattis - 22 augusti 2011 23:45

Hemma igen efter en vecka + hos mamma.


Ida har de väl vart lagom lugnt, vart nere på stan o sprungi ärenden i ur o skur o pratat me kära fru, kollat film o gjort inte ett dugg under kvällen.


Marsianpojkski tappar troligen bäbispälsen o ser fan inte klok ut då han tydligen byter färg i samma veva, så han e jättefläckig xD


Har väl inte hänt så mkt hos mamma kan ja väl påstå.

Träffat grannarna, spelat kort, tärning, fia o tvspel o lite så.


Fredan kan man väl påstå var en lagom specielldag..

först vaknar man skitpigg vig halv8 så tar teddy på långpromenad,

sen rnger fia o ber en komma ner på stan - fint väder=cykel..

på stan träffar man massa folk o pratar o pratar o pratar..

sen händer en grej o de blev smått kaos..

men efter ett ta lugna de ner sig, ja träffade sandra o prata me henne ett bra ta :D

Sen mot cykeln för att ta sig hem till svärmor för o käka mat - då kom regnet..

klara mej ändå hyffsat o såg blötare ut än ja kände mej,

sen skulle vi hem o då öser regnet ner.

Kommerhem till mamma GENOMBLÖTA o smått blåslagna, i alla fall ja..


ja, klanten är igång igen, bland annat lyckades ja me detta:

jag o erik cykla över nå jävla bro o på nått höger lyckas ja köra in o räcket, får grymt ont i tån o cykelkorg me nycklar o lås rasar, stannar nån cm från brokanten.. tack o lov för de!


Men nu är vi som sagt hemma igen, eller ja.. Jag ska till mamma igen tisdag eftermiddag nån gång o slaggar där tills onsdag för då ska ja bli kidnappad av frugan :D


FREDAG kommer hjärtegrynet hem från öland! :D

Lördag är det tal om eckeröbåten o nästa vecka nån gång eller så  rymmer jag troligen ut mot alunda hållet,  o efter de plockas nalle-bööönen hem ^^

annars vette ja fan va som e planerat xD


Någon person me en gnutta vett i skallen har troligen någongång sagt:

GÅ O LÄGG DEJ O SOV MÄNNISKA!

den personen va inte ja o har nån sagt så till mig så har ja inte lyssnat me de örat... Men nu hoppar bokstäver o skärmar o fan o hans moster bara runt,

så kanske ska sova i alla fall xD


Ha de gott igelkott!

Av Kattis - 18 augusti 2011 00:41

Här va de ett tag sen man skrev, o nu tänker jag faktiskt tillägna ett tillägg till min (och vår) ögonsten: Teddy!


Skrev i nå inlägg förut att snuttekorven rasat som satan i vikt bl.a o att jag då letat fram en rasbeskrivning på dogo argentino, då han har storlek o de mesta utseendet där ifrån o komfram till att han skulle ligga på 40-45kg.

Efter att ja tappa orken med att försöka få upp han i vikt då han gick som en jojo o de va massa annat runt om så låna mamma hem honom o ville göra ett försök.

De har funkat toppenbra o nu mer ligger han på stabilt 40kg.

Bakersta revbenen syns en aning fortfarande o mamma tycker han ser insjunken ut bakom dom fortfarande, vilket jag sagt en längre tid att han kanske har sån kroppsbyggnad o då kan vi inte göra så mkt åt de.

Efter ännu en diskution idag så kläcker mamma iden: vi googlar bilder på en dogo argentino så får vi se kroppsbyggnaden, för de kanske säger nått om hut han "ska" se ut även fast han e blandras..

Sagt o gjort o resultatet vart ju att han ser jävligt bra ut :P

De insjunkna ja dilla om fanns på dogo argention oxå, kanske en aning mindre o de såg ut som lite mindre revben på dom oxå, så är han ju i princip som han ska nu :D


Kort o gott, håller han sig på 40kg, kanske (förhoppningsvis) går upp något till så är han perfa ^^


När vi va hos veterinären så låg han på runt 36 om ja inte mins fel, o när han va som "dåligast" så låg han ännu lägre tyvärr.

Anledning till att han rasa var konstant dålig i magen, samt lägre matlust, varför vet vi inte riktigt änn heller, men de va ingen bra kombo hur som haver.


Men som sagt,nu har vi i alla fatt börjat på ordning på de hela,vilket är skönt som fan!


Lagom hoppit inlägg kanske, men jaja.

dom få som läser får snällt stå ut xD


____________________________________________________________


Annars då?

Karusellen har inte slutat snurra än, träffat folk i vanlig ordning, ehemma hos mamma o e social, Erik har kommit hem från öland...

kort o gott: Allt rullar på som vanligt typ...


Har egentligen inte lust att skriva vilket kanske märks.. 

så tar dehär en annan dag..


Ha de gott igelkott!

Av Kattis - 1 augusti 2011 16:53

är de inget annat än klagande på dendär kärringen?

Haha nä tydligen inte xD

Nog för att man är tjej, men måste man bli påmin om att man är "kvinna" var enda jävla månad? 

ont, de gör ont, de gör ont,

en liten stund på natten, sen hela jävla dan,

vi vet att de gör ont, ändå blir man aldrig van.. (8)

Tror ni alla vet va de e för melodi på denna xD

Haha lite humor i de hela, fan va ja har kul för mig själv ute på balkongen xD


Haha satt o prata bloggar me en gamal klasskamrat o fb o kände:

"shit, nu har ja glömt bort den igen"!

haha o Jo de ligger väl nått i de fast nej,

för tänker man efter så var de ju "bara" typ en vecka sen ja skrev senast xD

Ja menar du vet lika väl som ja att de kan ta betydligt längre tid mellan varven xD


Men ändå, va händer i lilla uppsala då?

Idag har ja ont (ifall nån missat de, lid med mig xD haha).

Jag o min käre gubbe tog bussen ner på stan ett varv o kolla runt, han kom hem me spel, o ja kom hem me storken bulle i magen, örhängen o jeans som ja fick av älskling :)

Tack igen ^^ <3

Sen ska ja kolla på "skicka vidare", som ja typ tjatat om att jag ska göra i nån dag?


Annars har de väl inte hänt så mkt sen jag skrev senast, vi e tillbaka i gottsunda, de e stillistånd i möbleringen, jag har fyndat en aning på rea:n.

5 linnen för under 200 spänn är absolut inte fy skam ;P

Annars vette ja fan?


Mitt sluta röka gick ju som de gick, kanske inte va läge nu helt enkelt..?

Nehe, o när är de de då? - Ingen som hellst jävla aning hörru du.. xD


Älskling rymmer till öland onsdag morgon o blir borta tills typ söndag,

jag blir kvar i uppsala o vet inte riktigt vad jag ska hitta på..

Onsdag kväll: träffa Laban, Helgen: träffa Alexandra.. längre än så har jag nog inte direkt bokat upp mig, troligtvis en järlåsa tripp oxå nån gång där emellan, men de visar sig :P

Jag är öppen för förslag helt enkelt, roa mig! ;P


Marsianerna blev en månad gamla här om dan o växer så det knakar kan jag ju lova, ska försöka få upp en bild på dom någon dag...

Samt så ska jag slänga upp en bild på overallerna som systeryster ville se

- Nej jag har inte glömt de, bara slarvat bort kameran.. Och sladden.. xD


De va väl typ de jag kunde kommapå för ögonblicket?


Ha de gott igelkott !

Ovido - Quiz & Flashcards