Kattis Findus Lundborg

Alla inlägg under februari 2010

Av Kattis - 24 februari 2010 23:40

Tror jag klarade mig igår, jao erik rasa o jag fick ont men tror ja klara mig från skrocket :P

fick idag så jag teg istället men det är annan 5a...


Idag var en härlig dag trotts snön faktiskt :)

Vi var förbi Eriks mamma en vända o kolla in nya tapetarna o prata o så,

trevligt trevligt :)


Sen har jag införskaffat lite småsaker, i morgon blir de fler :)


o ny hobby har man oxå men återkommer om de sen ^^


annars händer väl inte mkt alls, prata me mamma i telen ida, har ont i huvudet som en jävla tok o inge tabletter har man hemma heller :(

fast ögat har sluta värka :) (incident vid dörren, mitt huvud/öga + eriks hand/fingrar=aj)


har för ont i huvudet för o tänka va ja ska skriva...


så vi skrivs o läses osv.


nu ska vovven ut sen e de sova..


god natt!

Av Kattis - 23 februari 2010 11:16

Jaha vad hade jag tänkt o skriva här då?


Jag sitter o agerar sångfågel såhär på morgonkvisten,

o om de nu citatet i rikbriken stämmer, ligger jag som sagt illa till :O

hoppas de inte stämmer ^^


nu va de färdig skrockat (säger vi).


Gaddningen har inte blivit av än då det blivit lite förhinder från alla håll o kanter,

men förhoppningsvis så får vi rätsida på de snart ^^


Fick nå ide att prova ny klippning, men tror ja provar om den nån annan gång,

för mitt hår gillar fan inte mössor så jag kapa av allt ihop igen.

försök till förklaring:

vinter=kallt, kallare utan mössa=mössa nödvändigt så långt är alla med?

Mitt hår va en sådär 4-5cm lång å spretade åt alla håll o kanter, o ville inte lägga sig när man drog på mössan... stundvis kändes de som att den skulle åka av :s

aja hur som haver så ledde de till att jag fick ont i hårbotten, jag ledsna o gjorde som "vanligt", som vanligt helt enkelt x)


i övrigt har vi skaffat ny bur åt råttorna o jag har sportlov å fått nå dille att jag vill ha kofta, men framför allt vill jag ha varmare väder fy fan!

erik håller på o vakna till o jag ska snart ut me lilleman.

skulle inte suttit fel me ett glas oboy men har ingen mjölk :(


dagens mest nynnade låtar (far att knyta ihop inlägget med rubriken innan jag ger mig) är 2 reklamlåtar :


God morgon god morgon

hör fåglar sjunga glatt

god morgon god morgon i kör


och


Jag heter herr Nezeril, Nezeril, Nezeril

jag heter herr ...


Varför? de vet varken du eller jag. 

(insåg precis att jag oxå är knappnytts skadad :O)


Sen medans vi ändå är inne på youtube så: 


http://www.youtube.com/watch?v=56cQgLdMFqg

- Daniel Norberg - Wailt, fruktansvärt fast i den låten


http://www.youtube.com/watch?v=otHWesQcsvQ

- umbrella på svenska :P


http://www.youtube.com/watch?v=RRIWlCN6cE0

- Medina - så fin


http://www.youtube.com/watch?v=KV4PNwpqsCc

- magnus weideskog - 20år


http://www.youtube.com/watch?v=Sb7YV-3LB3o

- Leif Loket ringer upp en 5åring


http://www.youtube.com/watch?v=Azq0SLf8bqg

- robert gustavsson i time out


http://www.youtube.com/watch?v=Azq0SLf8bqg

- robert gustavsson som full finne i time out


http://www.youtube.com/watch?v=KV4PNwpqsCc

- Haha facebook hysteri ^^


de e morgonens vara fast i hupponhö o nu ska ja o lilleman ut :)


bye bye <3

Av Kattis - 7 februari 2010 17:21

Nu sitter man här o fortsätter me gårdagens ena sysselsättning: äta kakor :D


I går fylde man 19 då :P

prata me mamma på morronen som hade blivit sjuk, men hon skulle skicka me paket o förvarna lite att de kunde va fler saker i vissa paket osv.

Första tanken va: nu har hon hittat nå som man ska sätta ihop sj o delat upp de i olika paket xD

Sen när ja skulle öppna paketen då,

en jävla bra ordning tog ja dom i oxå för övrigt :P

första ja öppna va tungt o skramla

nej, de e massa muttrar :O de e nått ja kommer få plocka ihop själv :O

Fast så va de inte, utan de va kedja till hunden o en slant till mig ^^

nästa va mjukt, en leksak till teddy.

paketet efter de va mjukt o avlångt, öppna de o brast i skratt: bröd

o så tänkte jag sånt här bröd är gott att ha nutella choklad på.

Drog tag i nästa paket, spontan komentar: Fan ska ja få mjöl nu oxå?

Men de va inte mjöl, de va oboy, hahaha.

Sen vart de ett hårt paket, o när ja fick upp de lite såg man ett vitt lock...

kan de va? :) nää, eller? öppnar lite till, är de? näää... eller? öppnar hela

Jaaaa de e de :D Haha fick nutellan till mackorna xD

Paketet efter där va mjukt på ena sidan o hårt på andra,

o visa de sig vara en leksak till teddy o hundgodis :P

o så fick ja en nagelbitare o toffifee ^^


Av kusin o moster fick ja en mjölk kanna som ser ut som en ko o 6st koppar :)

Av morbror fick ja en aktiveringsboll o frolle till teddy o godis till mig,

o av mormor fick ja en slant o ännu mera frolle xD

o så kom hon me läsk mjölk mat o kakor <3


nu har hunden godis så de sprutar ut genom öronen xD


Senare på kvällen kom faffa, hansson, efraim o johanna o va sociala me oss :)

trevligt trevligt :)

o fick en ljusgrej som ser ut som en blomma :)


Idag har de inte hänt mkt alls,

va ute o träna lite me teddy på morgonen,

sen gick ja o erik o köpte en bur åt råttorna :D


I morron är de dags för skola igen...

Men nu ska jag hämta kaka  :D eller kanske ta en matbit först, får se va ja e mest sugen på för stunden ^^


bye bye 

Av Kattis - 2 februari 2010 00:05

Här händer de grejer, vart ska man börja?


De går jätte bra med Teddy trotts att han höll på o skrämma skiten ur mig inatt :O

Jag o erik låg o sov o ja vakna av en duns o en hund som flög upp i sängen,

samt ett pcsssh ljud som jag inte hade nån aning om vart de kom ifrån!

nyvaken som ja va blev 1a tanken (av nån anledning):

"Shit lägenheten håller på o explodera!" hahaha

iaf så flyger ja upp o tänder lampan för o kolla va de va,

bara stod o stirra tills ja kände nå blött på tån...

Haha visade sig att Teddy gett sig på o punkterat en 1,5l sprite-flaska som vi tydligen glömt framme xD

Så in i köket o försöka få stopp på läsk-fontänen, eller va man ska kalla de,

sen moppa golvet lite snabbt o gå o lägga sig igen.


I helgen har vi varit sociala med Helena o Morris :D

alltid lika härligt <3


I lördags kom janne o mamma förbi en vända, o vi 3 + hundarna tog en 3timmars(!) promenad runt gottsunda, kallt som fan men trevligt värre! :)


Sen är man ju smidig nog att ha tappat eriks telefon,

o innan ja hann upptäcka de har någon annan hittat den,

så den o allt på den är borta :/

Så har nytt comviq nr, o har ny mobil på ingång.



Projektarbetet går framåt sakta men säkert, lika så allt annat i skolan.


v 10 är de dax för praktik, dock ingen aning om vart ja ska va än men de lösersig


På lördag fyller jag år, o på onsdag ska vi ut på vip o gratta mig i förskott :P


Sen nästa vecka kommer en dag jag väntat på länge: Gaddnings dax :D

Tack så mkt faffa lilla som hjälper förvirrade lilla mommo me galenskaper :P


För övrigt har ja ont i tungan, fick de efter att ha ätit nått :/

går över snart hoppas jag ^^


Vet inte riktigt om ja har nå mer o skriva rent spontant?


lr jo har fått för mig att ja vill klippa till nå frilla av håret,

men de e ju inte så mkt att göra frilla av än så tror de får vänta ett tag...

(o nej, jag har inte tänkt att dra av mig allt ihop igen, än... :P)


Vet inte riktigt om ja har nå mer o skriva för tillfället?


eller jo: Jag o Erik har fått för oss att försöka sluta röka! 

den du! lycka till eller va säger man?


nej ett kiss-varv runt huset me teddy så han klarar natten o sen sova.


GOD NATT O SOV GOTT! :D


byebye <3


  

inom kort finns den på min rygg :D

Presentation


En helgalen och måttligt onormal varelse som lever i Gottsunda, men håller oftare till i de centralare delarna av Uppsala.
Känn dig välkommen att följa denne varelses knasiga vardag, om det nu blir uppdaterat så ofta :P
Jag lovar inget, men vem vet (;

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards