Kattis Findus Lundborg

Alla inlägg under maj 2013

Av Kattis - 24 maj 2013 15:16

Hej å hallå !
Som rubriken skvallrar om så sitter ja då på tåget, så varför inte fördriva tiden me att skriva några rader här? :p

Vart uppe sen typ halv 9 i morse o har praktiskt taget inte gjort ett skit mer än att försöka få klockan att gå.
Vid 13 blev de ner till soc o lämna in lite papper, sen blev ja sittandes på stationen o se glad ut :p

Jag har kommit på att jag nog brås lite på kära mormor när ja packar, me tanke på att de ofta blir några "i fall att plagg"..
Men de kan ju va bra, så tack för de :)

Annars har de väl inte hänt så mycket i veckan tror ja..
Vart promenadsällskap i öran på frugan,
Prata met/träffat diverse goa människor,
Jobbade månda - onsdag o påbörjade nya schemat, gick toppen men satan va slut man va på tisdagskvällen :p
Semesteransökan inlämnad, o sommaten lite smålöst planerad :p

Onsdag natt spenderades hos Erik då vi skulle tvätta 7 på torsdag morron, o ja va inte säker på att jag skulle lyckas ta mej från mange den tiden på dygnet.. xD
Gick bra förutom att man saknade hissen mer än vanligt just då (den höll på att lagas då)..
Men men gratis träning eller nå :p
Sen skulle jag dragit till jobbet, men kärringmagen drog igång o fick galet ont o hittade inge alvedon så pallade inte..
Kändes som att ja inte skulle kunna få speciellt mycket gjort så var nog lika bra att va hemma..

Nu har tåget börja rulla o ja käkar (för min del) årets första vindruvor, mums ! :)

O nu börjar ja gå slut på saker att svamla om xD

Nej just ja! Pratades lite smått om olika anställningar på jobbet i veckan, inte riktigt läge än men de rör sig frammåt och låter lovande :)
Uppe i strax över 50% nu o dom vill ha upp mej i minst 75% innan man kopplar in en anstälning så inte så långt kvar :D

Hmm, har ja nå mer roligt att kläcka ur mej??
Njee tror inte de.. så ska fortsätta käka mina vindruvor o tågluffa vidare :p

Tjillevippen!!

Av Kattis - 16 maj 2013 22:22

...då sitter man ensam o övergiven hos lilla Mange för ovanlighetens skull..

O va kan va bättre sysselsättning än att skriva lite skit här?

Förutom att härja lös på sms då, men de funkar att göra samtidigt :P


Jobbat hela veckan, cyklat tur o retur oxå, kände mej ganska slut i benen idag, men de funkar.

idag har de varit bod för hela slanten, härligt! :)

igår va de nå blom-tjuppalupp (nånting man kan ställa blomkrukor på med andra ord), inte fullt lika kul men de funka..

lika så i tisdags samt att jag jobba me Becca o flamsa runt medans vi olja två bänkar, lovely!

i måndas vet ja inte riktigt va ja gjorde om ja ska va ärlig, minnet e bra men kort..


Träffa frugan o hennes karl, drog en fika o hamna på bryggan, lite kallt o sitta där efter en stund, men de e okej i gott sällskap :) <3


Haka på Sandra innan jobbet när hon va här o handla, allti lika trevligt att träffa henne :) <3


Annars har man väl inte gjort så mkt..

Slaggat/slaggar hos mange, träffat o snackat me goa människor, drog förbi mama en vända,

träffat erik o vart social över några hundpromenader.. O lite så.


Och så sitter jag o håller tummarna, o tycker alla som läser detta ska göra desamma :D :P


nu klurar ja på om man ska kidnappa lite potatismos av mange o kanske slå på en film iställe,

sen blire väl sängen i hopp om att tiden går lite fortare :)

o ja börjar ändå få slut på skit att skriva xD


Får väl se när mange behagar att kliva innanför dörren oxå xD


Aja, tjillevippen o go natt eller nå! :)

Av Kattis - 12 maj 2013 03:08

.. så sitter man här ensam igen o stirrar lite dumt på vitgråa tapeter..

Är bosatt hemma hos Mange för tillfället, o Mange är på rymmen,

så jag har varit själv i princip hela dagen.

Hängde me erik till kiosken i morse o gjorde ett tappert försök att miljöträna kalv, han protistera lite men annars gick de bra.

Annars har jag typ bara suttit där jag sitter..

Peter pan var på tv, o hade trevligt sällskap över sms, så helt fel har det ju inte vart, men lite ensamt ändå.

Becca kom som en räddare i nöden på eftermiddagen o spela lite tv-spel med mig i några timmar.

Tack som fan för det <3

Annars har väl denna dag inte bjudit på ett skit.. xD


Igår var inte helt olikt idag, förutom att Mange var hemma lite mer.. :P


Vet inte riktigt va ja ska säga..

Har astråkit för tillfället, en del av jag funderar på o gå o lägga sig nu,

en annan del vill inte lägga sig alls, o en tredje tycker att man lika gärna kan va snäll o vänta på att Mange kommer hem igen, när han ändå precis skrev att han var på väg..

Men vi får se,

orkar inte riktigt bry mig just nu om vad det blir..

Känner mig bara låg o paj i huvet.. pallar inte..

Men det blir bättre förr eller senare på nått jävla höger, de blire typ alltid!


Säger gonatt här iaf, för ja har ändå inge vettigt att komma me just nu o kommer väl lägga mej förr eller senare ändå.. så..

natti natti o tjillevippen!

Av Kattis - 9 maj 2013 12:35

Maj, solen lyser med sin frånvaro just i detta nu, men e över 15+ ute (iaf sist ja kolla) så synd att klaga !
Pollen me ganska stor säkerhet på ingång, inte fullt lika kul..

Men va fan, har haft runt en 20+ i stort sett hela veckan. så våren e me andra ord här skulle man väl kunna säga o sommaren är på ingång, lovely!


Och jag gör som solen o lyser me min frånvaro här för ovanlighetens skull, men de e som vanligt helt enkelt ;)

Och precis som vanligt har jag 0-koll på läget xD

Jobbat i vanlig ordning, klättrat på tack, gjort favoritsysslan - fågelholkar (ironitomtarna dansar tango), o lite sånt skit.. legat hemma me feber en vecka, inte fullt lika roligt..


Valborg spenderades först me en tripp till affären i sällskap av Erik, Sandra o Liam, alltid lika trevligt att träffa dom :) <3
Sen blidde de hem, fixa käk o dra till Mange.. Hur det gick där kan vi tala tyst om, men de va trevligt för de mesta sen va de fullt upp att göra ett tag.

Åkte ambulans för andra gången i mitt liv, denna gång i framsätet, de kändes lite udda!

Åkte inte in för min räkning så anledningen kan vi skita i, men det gick bra och det är huvudsaken..

Sen blev det en trevlig promenad hem igen på morronkvisten, batteriet dog 1/3 på vägen så hade lite småtråkit men de funkar, va ju fint väder i alla fall :)

Och så va de nån som spela musik så ja hörde nästan hela vägen hem från akkis, så de va okej :P

Sen att jag glömt brickan hos Mange o inte kunde ta mej hem va bara jävligt klantigt, och att brickan sen mirakulöst fått ben o sprungit o gömt sig var bara irriterande..
Men efter nån timmes sova hos Mange o lite letande så kom den till rätta, dock inte tack vare mej xD


Har lekt ordningssam o fixat mapp både till Teddy o Kurre, så nu ligger inte alla försäkringspapper o allt överallt :P *stolt*


Var i stockholm i helgen, dunder! <3

Stockholmstrafiken kunde ju ta sig i arslet just då, men de e väl som vanligt.. Signalfel o vänta på pendeln i 40 min me jättepackning e ju allti roligt.. :P

Satan va man kände sig hemma för övrigt, helt sjukt :O
Blev inte riktigt som vi tänkt de, men kanske blir snäppet bättre väder nästa gång o då jäklar ska de sittas på bryggan har ja bestämt! :P
Hade de trevligt ändå så kan inte klaga :D


Nej, vad händer annars då?
Vart på bilträff :)

Träffat Sassa o lilla Edwin, o lite annat kul folk :)

Kacklat telefon i vanlig ordning..

Lekt ovanligt teknisk..

Ja..

Nej..

Nu blire väl att fortsätta ändra om lite överallt, e dock så gott som klar så de e ju bra..
Sen komma på va man ska äta för roligt idag, lutar åt carbonara, o ta en promelutt me kalven om ett tag igen.

Fast maten kanske får vänta tills Erik vaknat till så kan man höra om han vill käka med mig eller käka nå eget..

Det visar sig hur hungrig jag hinner bli innan xD


Nej nu känns de som ja bara svamlar..

Tjillevippen!!

Presentation


En helgalen och måttligt onormal varelse som lever i Gottsunda, men håller oftare till i de centralare delarna av Uppsala.
Känn dig välkommen att följa denne varelses knasiga vardag, om det nu blir uppdaterat så ofta :P
Jag lovar inget, men vem vet (;

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards