Kattis Findus Lundborg

Alla inlägg under januari 2010

Av Kattis - 19 januari 2010 13:39

Så var man tillbaka i skolan igen då...

Kan de kännas mer upp o ner?

Aja...

De går ganska bra här hemma i övrigt,

Teddy är så gott som rumsren nu, vilket är väldigt skönt :)

Han o Morris (o castro) har jättekul när dom ses vilket oxå är skönt :D

Va ska man annars säga?

Jag har ont i armen o bara allmänt seg, lite svårt o sova inatt...

Va förbi UM igår o drog ut p-stavarna

stod inte ut me dom helt enkelt, dom gjorde mer "skada" än nytta!

Haha o jag förstår mig inte på mig själv,

varje gång man är där så får man mer eller mindre skratt anfall,

ju *"värre" grej man ska göra desto mer skratt,

o varje jävla gång går man vilse :O


Jag har helt enkelt inge o säga idag egentligen, bara kände för o skriva något.


BajBaj <3


(*"värre" - hittills är "värsta" jag gjort där sätta i/ta ur stavarna, o så fort jag lägger mig på sängen så börjar ja typ skratta, don't get it, ville förtydliga de iaf, gör man nå "värre" än de så kanske man inte skrattar då men ja...)

Av Kattis - 9 januari 2010 22:00

i onsdags var ja hos mamma en vända för att låna koppel, o kom hem runt 10-11,

satte mig vid datan o helt plötsligt var klockan runt 1...

skulle upp 3 timmar senare o var inte spec trött, så fortsatte va vaken,

kanske inte helt smart men vad gör man?

la mig o vila nån timme o kunde inte somna så...

gick iaf upp till 4 - halv 5 o to bussen till stan strax efter 5.

06:10 satt ja på västerås bussen o tog en vilostund, underbart <3

sen böt ja till tåg mot katrineholm.

I katrineholm träffa ja susan o hundarna, vi åkte till veterinären o besiktiga teddy, sen åkte vi o fika o skrev papper o så :)

Sen börja strulet :P

Skulle tagit tåget till sala för att sen byta till uppsala, men det var inställt...

så fick ny biljett katrineholm-sthlm-uppsala,

bara de att de tåget skulle gå en timme senare, o fanns inte direkt nå att göra,

men ja o teddy gick runt många varv o tiden flöt på ganska bra ändå, o lagom tills de skulle vara dax för tåget att dyka upp så var de sent en halvtimme.

Sen gick det ganska smidigt o vi han me bytet i sthlm :)

o teddy var jätte duktig, lite otäckt att gå av o på tåget annars var de inga problem.

På sista tåget missade dom att stanna i märsta o jag kunde inte låta bli att sucka, för nu ville jag bara hem!

 efter mkt om o men var vi hemma i gottsunda efter att ha mött erik på stationen o så...

o då var ja så jävla trött efter att ha vart vaken i över 24timmar så jag gick o la mig o sov ett par timmar.


Här kommer lite bilder på Teddy o oss :)

   Erik o Teddy myser :)   Jag o Teddy ligger o busar ^^   Teddy på tåget <3


Baj baj <3


sen är de faktiskt så att jag tänker motivera valet att skaffa hund här o nu,

så du får reda på hur vår tankegång går, om du nu vill veta de:

JO det är såhär:

Nu när det har vart lov så har de knappt varit något att göra, o då har det blivit så att man vänt på dygnet, vilket i stort sätt alla ungdomar gör över lov...

O har man hund så vänder man inte på dygnet på samma sätt då hunden behöver ut flera gånger om dan.

O iom att hunden behöver ut, så kommer man själv ut o rör på sig på ett helt annat sätt än om man inte har hund, istället för att bara ligga hemma i sängen o söla framför datan/tv:n.

Sen är jag inge vidare på att städa, men någonstans tror jag att även det kan hjälpas av hunden!

För nu e han ju valp o plockar åt sig saker o tuggar på o så, o då är de antingen städa eller låta de tuggas sönder som gäller.

Dessutom så blir man ju piggare när man kommer ut o rör på sig, så då blir det nog lättare o ta sig för sådant oxå.

O sitter du nu o tänker: "man kan ut o röra på sig utan hund oxå", så blir mitt svar på de: "jo sant, men jag kan inte påstå att de är speciellt kul att bara klä på sig o gå, för man skyller på att de e kallt osv, tom gå till affären kan vara jobbigt vissa dagar... Men har man hund så är de lättare att ta ändan ut vagnen, för då har man en bra anledning till att gå ut, o man kan inte skylla ifrån sig på något, för oavsett vad så måste hunden ut!"


Sen bara känner jag för att tillägga att Teddy är köpt för julklappspengar, samt studiebidrag o inget annat, alltså pengar som jag o vi skulle haft, oavsett om vi jobba eller har den ekonomin vi har!

Av Kattis - 4 januari 2010 23:34

Dom som känner mig o Erik vet att vi har tjatat om hund ett bra tag nu,

o efter många många veckors/månaders letande så har vi hittat en liten gosse :)

Så åker o hämtar honom på torsdag <3


Just nu kallas han för Teddy och blev 5 månader igår :)

Mamman är 75% schäfer / 25% bordercollie (om det inte var tvärt om)

Pappan är 75% dogo argentino / 25% amstaff

Vansinnigt jävla söt!


  

ganska ny tagna bilder :)          

Bilder på honom o hans syskon när dom var mindre <3


Ha de bra så länge :D

baj baj <3

Av Kattis - 1 januari 2010 23:45

Här va det ett tag sen man skrev ser jag.


Ju är julen förbi, o inte blev de nå julpyntning här inte, där emot så blev de hundvakt :P

Pappa lassa över Maja till mig o Erik medan han o familjen drog iväg till danmark :)

Annars har de väl inte hänt så mkt i lilla uppsala,

På julafton åkte vi till eriks mamma o böt lite julklappar, åt frukost liknande o kollade kalle,

sen åkte vi vidare till ankan o åt mat fick besök av tomten, prata strunt o insåg att jag är bäst på o packa små väskor fulla med saker :P


Nyår var en lugn hemma kväll med erik o 3apor samt massa läsk

(3apor=vitt vin)

Vid tolvslaget gick vi ut på balkongen, tog en cigg o kolla på fyrverkerierna,

som absolut inte har smällt i närmare en månad redan, sen fortsatte vi kolla på TV,

farfar sa att han kanske skulle komma förbi, men gjorde han de? nepp :(

snyfft.

o skurken till stora syster (och antagligen hennes man oxå) låg sjuk, så dom kom inte iväg o hit dom heller, snyft.


Jaja, då får väl vi försöka ta oss dit nån dag om inte annat :P 


Sen så har de vart mellandags rea, älskart :D

förnyat garderoben en aning:

1 jeans, 1 munkjacka, 1 linne o 1 tröja, 4 bh:ar o trosor

sen har ja oxå köpt en ny maskara o lite ringar o sånt :P

oooh o så hitta ja en jätte fin klänning ja köpte ^^

(dom som sett min svarta med knappar, den nya e liknande den fast i jeans ^^)

man får spontan handla när de e rea (a)

(intresse klubben antecknar? :P)


isf kan du få en till sak o anteckna - Mina julklappar:

Glas, bok, godis, pengar, jeans, presentkort i olika varianter, bio kort, halsband, örhängen, handdukar... ehm? tror de va de ja fått? ^^


Nu vet ja inte va ja ska skriva mer så god natt

baj baj <3

Presentation


En helgalen och måttligt onormal varelse som lever i Gottsunda, men håller oftare till i de centralare delarna av Uppsala.
Känn dig välkommen att följa denne varelses knasiga vardag, om det nu blir uppdaterat så ofta :P
Jag lovar inget, men vem vet (;

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards