Kattis Findus Lundborg

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Veckans "äventyr" xD

Av Kattis - 29 mars 2012 20:59

Äntligen en bättre vecka, maha !


Måndag var de jobb för hela slanten,

börja med att sopa ute på gårn,

sen blev det fixa till några av dom underbara jävla fågelholkarna som hade blivit lite skeva.

(Ska inte klaga, men är fortfarande grymt(!) less på dom)

Sen hem till Mange, snacka skit me honom o Sassa, o hjälpa mange me lite smågrejs.

Sen hände de väl inte så mycke mer, hem o nanna kudden typ.


Tisdag, vaknar till tidigt o drar in för att kolla om bostadsbidraget kommit in,

o blir glatt överraskad av att allt kommit in så la mig o betala räkningar,

ringde mamma o betala tillbaka henne, sen blev de ännu mer jobb.

Fixa några holkar till, sen blev jag förflyttad till utomhus där det skulle målas :D

Älskling kom förbi o skulle hämta upp mej me moppen när jag sluta,

o trolleri trollera så va Sassa där oxå,

så efter jag sluta följde vi Sassa till bussen sen hoppa älskling o jag på moppen o bestämde me Sassa att ses hemma sen.

Slappa lite hemma, knalla vovve o sen till affären o fixa mat o skit till oss o djuren.

Vi fick nå ryck att fixa potatisgratäng o kött, men blev för trötta så vi sköt upp det en dag :P

Fick hem brevet jag suttit o väntat på, och hittade en hjälm på blocket, awesome :)

Annars var de väl ite mkt mer denna dag :P


Onsdag kommer man till jobbet o hann knappt sätta foten på arbetsplatsen förens man blev inskickad i bilen på väg till brädornas o skruvarnas förlovade land xD

Drog en fika innan vi plocka på oss all skruv o drog vidare.

Tillbaka på jobbet fick man konka in alla brädor o börja kapa :)

Efter jobbet mötte jag upp Sassa, drog ner på stan o lämna in papper,

sen vidare iväg till bergsbrunna o fixa hjälmen.

Tillbaka i stan så bestämde vi att spontanåka till ikea o fixa lite småkrams :P

Bra att ha Sassa med sig när man handlar där, hon sliter med en så man inte köper på sig massa onödigt :P

Sen hem, sälja iväg buren - äntligen! Försökt bli av med fanskapet sen november/december xD

Sassa, ja o Erik fixade ihop potatisgratängen o köttet, mumma i magen.

Prata me mamma o berätta om mina fynd, o fick lite nya ideer, maha :P

Kollade Happy feet 2, o jag skrattade som en tok xD

Annars har de väl inte hänt så mkt mer.


Och idag var det då torsdag, forsatte kapa upp sista brädorna, sen släpa ut allt i tältet o börja måla.

Härligt me röd färg som sätter sig överallt o som inte riktigt bill bort heller xD

Fy satan va trött man blev efter halva dan, va så trött på att måla, så trött på färgen, på allt helt enkelt.

Härligt väder hade vi oxå, pendla mellan sol, regn o hagel konstant. Men de va lite mysigt samtidigt :P

Älskling kom förbi o va social sista timmen, sen tog vi moppen hem.


Nu sitter ja o Sassa o nördar vid varsin dator xD

Snart dax att dra en promenad me lilleman, o sen får vi se va som händer, sängen känns väldigt lockande iaf xD


Men ja de va väl va ja hade att komma med nu, får se va helgen har att bjuda på ;P


Ha de gott, igelkott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 5 juli 2014 09:41

Eh.. HEEEJ! Här var de en evighet sen man skrev.. Man kanske borde lägga bloggen på hyllan? Glömmer ju bara bort den.. Aja de visar sig.. Skrev i februari sist.. nu e de juli.. Hur mycket som helst har hänt me andra ord... Graviditeten har ...

Av Kattis - 4 februari 2014 15:19

Ja, här har det varit tvärdött, o har väl egentligen hur mkt som helt att kläcka ur mig.. Vet bara inte i vilken ände man börjar.. Julafton spenderades hos mamma Me familjen, super mysigt o jätte trevligt. Nyår firades med Mårten, Milad, Becca...

Av Kattis - 7 november 2013 20:57

här har de varit stendött.. Aja sånt händer1 Shit, vet inte ens när ja va in här senast.. Och för en gångs skull har det hänt massor :P' Teddy har flyttat hem till Erik efter ett tags velande o dividerande, men de känns som rätt beslut!   ...

Av Kattis - 21 juli 2013 23:08

Foten är typ bra igen, två besök på akuten, förstagången stukning andra gången sendrag enligt läkarna.. Tror dom har lite svårt att bestämma sig men nu e den typ bra igen så jag e nöjd.   Jobbat i vanlig ordning, avgudar mina arbetskollegor, he...

Av Kattis - 28 juni 2013 16:03

Jahapp, de e fredag, vädret e ganska ok.. I vad gör lilla jag? Jo jag ligger i sängen o latar mej o min lilla fot framför tv:n o trycker i mej alvedon o ipren... Jag har lyckats göra illa foten, igen.. I onsdags skulle ja o o kalven möta upp becc...

Ovido - Quiz & Flashcards