Kattis Findus Lundborg

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Fredagen den 13

Av Kattis - 21 januari 2012 16:35

Jag vette 17 hur ni brukar ha de på "olycksdagen", men jag brukar klara mig ganska eller väldigt bra, förutom just denna gång..

Fick sp jag teg för antingen allaår som vart eller så de räcker för många år fram, tycker i alla fall jag..


Hur som haver.

Vårat ena marsvin var med bäbisar som vi väntat på typ hur länge som hellst, och just denna morgon fick hon dom.

Erik vaknar först o ser den lilla sitta i ett hörn o väcker mig med meningen: Nöten har fått en unge.

Vaknar till och svarar: en? är du säker?!

För jag var tvärsäker på att jag känt minst 2 st i magen på henne. Upp o in i köket, mycke riktigt en unge i hörnet o mamman under lådan, och under henne.. ligger unge 2...

Jag gör nog en tjänst genom att spara på detaljerna men utan att säga för mkt..

Det såg ut som att ungen haft möte med Freddy Krueger.


HÄRLIG start på morgonen ! Inte alls...


Ringde ner till djuraffären i gottsunda o rådfrågade me tanke på att mamman höll sig från den levande ungen,

ha lite koll, ge det nån timme, förblir det oförändrat fixa matersättning..


Drog ut på långromenad, Erik halka, när vi kom in var det fortfarande oförändrat,

ner på apoteket där djuraffären trodde dom hade matersättning, nehe då,

ringa ulltuna o dom sa valp mats ersättning, oxå slut på apoteket, förbi en djuraffär - slut på getmjölkshelvetet (som för övrigt var svindyrt), så kläcker han ur sig prova majsvälling så länge..

för tanken var att jag bara skulle stödmata tills mamman förhoppningsvis börja mata själv.

så köpa majsvälling o dra hem o mata lill-pyret.


Dan efter var dom närmare varandra, ja fick tag på en "marsvins expert" som tippa på att marsvinet va döfödd, antagligen pga en viss händelse som inträffa nån dag innan dom föddes -_-" ,

och att mamman försökt få liv i ungen, och sen blivit rädd för den andra och därför inte matat.


Nu matar hon som hon ska i alla fall, bebben går upp som den ska, o allt är typ som det ska, så jag är nöjd.

Lill*n (antagligen en han) fick heta Pyret, och saknade syskonet Polarn.


 


Mamma Nöten och Pyret

+ närbild på Pyret


     

Sen måste ju dom andra få vara med oxå ;)

Nöten, Russin, Cashew och Hassel :)

Russin och Cashew är nötens första kull, Hassel är Pyrets pappa.


Sist men inte minst: Grattis på födelsedagen frugan (nu i efterskott iofs, men ändå ^^)


Ha de gott igelkott 

 
 
Lisa

Lisa

21 januari 2012 22:17

havvå, har du tatuerat dig på handleden? puss

http://www.lisaroos.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 5 juli 2014 09:41

Eh.. HEEEJ! Här var de en evighet sen man skrev.. Man kanske borde lägga bloggen på hyllan? Glömmer ju bara bort den.. Aja de visar sig.. Skrev i februari sist.. nu e de juli.. Hur mycket som helst har hänt me andra ord... Graviditeten har ...

Av Kattis - 4 februari 2014 15:19

Ja, här har det varit tvärdött, o har väl egentligen hur mkt som helt att kläcka ur mig.. Vet bara inte i vilken ände man börjar.. Julafton spenderades hos mamma Me familjen, super mysigt o jätte trevligt. Nyår firades med Mårten, Milad, Becca...

Av Kattis - 7 november 2013 20:57

här har de varit stendött.. Aja sånt händer1 Shit, vet inte ens när ja va in här senast.. Och för en gångs skull har det hänt massor :P' Teddy har flyttat hem till Erik efter ett tags velande o dividerande, men de känns som rätt beslut!   ...

Av Kattis - 21 juli 2013 23:08

Foten är typ bra igen, två besök på akuten, förstagången stukning andra gången sendrag enligt läkarna.. Tror dom har lite svårt att bestämma sig men nu e den typ bra igen så jag e nöjd.   Jobbat i vanlig ordning, avgudar mina arbetskollegor, he...

Av Kattis - 28 juni 2013 16:03

Jahapp, de e fredag, vädret e ganska ok.. I vad gör lilla jag? Jo jag ligger i sängen o latar mej o min lilla fot framför tv:n o trycker i mej alvedon o ipren... Jag har lyckats göra illa foten, igen.. I onsdags skulle ja o o kalven möta upp becc...

Presentation


En helgalen och måttligt onormal varelse som lever i Gottsunda, men håller oftare till i de centralare delarna av Uppsala.
Känn dig välkommen att följa denne varelses knasiga vardag, om det nu blir uppdaterat så ofta :P
Jag lovar inget, men vem vet (;

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards