Kattis Findus Lundborg

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Kattis - 16 december 2011 19:04

Kanske dags att slänga in ett par rader igen då..


Höll på o säga att jag har 0-koll på va jaggjort under veckan, o lite så är de xD

Men jaja, nått ihopskrivetlyclas det allti bli xD


I helgen hade vi Roy här, annars så var den allmänt händelselös tror ja.

Kusin-vitamin tittade förbi på söndan, mamma kom o hämta Roy, o ja o erik drog o käka hos svärmor.


Månda träffa jag Alexandra o Tyra o drog upp till gränby o trampa runt lite, hon skulle kirra lite julklappar o så.


Tisdag jobb i vanlig ordning, fortfarande fågelholkstillverkning för hela slanten o möte.

Fortsätter köra på schemat ja har ett tag till, annars lät det bara bra från alla håll o kanter :)

Efter jobbet svängde jag förbi Sandra, snacka, drack kaffe o busa me Liam, UNDERBART :) <3

Sen hem o sussa typ :P


Onsdag jobbat o fortsatt med fågelholkar.. Haha låter fan som att vi inte gör annat? o lite så är det för tillfället..

Har en beställning på 500st så ja, lär ju ta ett tag till xD Är dock inte bara jag som gör dom så :P

Ringde fru efter jobbet, drog hem, följde me erik till affären, införskaffa vovvekrubb o mat till oss,

hem, glo på film o sova :P


Torsdag - jobbat. Kom dit o blev satt på borrmaskinen o massproducera hål :P

När det var klart vart jag satt på kapsågen o fixa fler bitar. Lärde mig att maskinen var jättepetig xD

Kort o gott så "slog" maskinen för första gången när jag använde den,

för jag missade att ta bort lite spån så brädan låg tydligen ostadigt.

Alla fingrar är kvar o allt gick bra! Och nu vet jag det till nästa gång..

Pausade i sågandet o ställde mej o städa maskinen, sen var jag igång igen.

Med en timme kvar o jobba så var alla lösa brädor slut o dom andra satt som bärg,

så in o gör fågelholkar tyckte Roffe..

En blev gjord sen fattades ett sidostycke så då kunde man inte fortsätta med det...

Jag sopar upp spintet från den holk jag gjorde,

drog in i maskinrummet o städa av kapsågen igen,

o sen medans jag ändå va igång sopade jag typ hela golvet där inne.. 

Allt för att ha nått att göra sista halvtimmen..

Haha fan man skulle ju kunna tro att jag gjort nå fel o försöker göra mig till? :O

Fast så är inte fallet, men ändå xD

Skyller på att golvet oxå ville bli julfint ^^

Prata me fru efter jobbet igen :)

Hem, diska, käka, glo på film - apollo 18.. vet inte riktigt va ja ska säga om den,

duktig som man är somna man ju till nån minut när de typ första intressanta (i min mening) händer -_-

Handlar kort o gott om 3 snubbar som åker upp i rymden, varav två av dom landar på månen för att samla nå stenar o skit.. Och dom är inte ensamma :O "Det finns en anledning till varför man aldrig återvänt till månen"

(eller va dom nu sa) oj så spännande de lät heltplötsligt, hmm..

Ska ju inte säga att den är dåig, men det är inte min typ av film direkt...

Kackla lite skit me gubbaskrället sen sova :P


Idag insåg jag att spotify funkade på mobilen utan premium (elle va i helvete de nu heter),

lite gla man blev eller? ^^

Vaknat, vandrat hund, glott julkalendern, diskat me spotify i öronen!

Vilken lycka att slippa böka in datan o leta reda på nånstans den kan stå utan att bli blöt o skit.

Erik börja röja lite i rummet o rensat "vi-tar-det-sen-högen", sen drog vi ut me kalvski.


Se på fan, börjar bli lite ordning på mej o oss nu, efter en sådär 20 år..

Aldrig för sent att förändras, eller hur är det man säger?'


o ja.. nu sitter jag här, funderar på o göra en kopp kaffe o slå in lite julklappar kanske? :)

8 dar kvar till jul o jag tror jag är klar?

Lär väl visa sig medans jag slår in om inte annat xD

Känns ganska duktigt ändå :)


Nej men ja..

Kirra saltvatten, fixa kaffe, leta fram tejpen, saxen o pappret o få tummen ur arslet,

kanske städa lite till bara utav farten? det visar sig!


Verkar hur som haver bli en lugn helg, o på tisdag är de julbort på jobbet!


Ha de gott, igelkott !

Ovido - Quiz & Flashcards