Kattis Findus Lundborg

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Teddy

Av Kattis - 18 augusti 2011 00:41

Här va de ett tag sen man skrev, o nu tänker jag faktiskt tillägna ett tillägg till min (och vår) ögonsten: Teddy!


Skrev i nå inlägg förut att snuttekorven rasat som satan i vikt bl.a o att jag då letat fram en rasbeskrivning på dogo argentino, då han har storlek o de mesta utseendet där ifrån o komfram till att han skulle ligga på 40-45kg.

Efter att ja tappa orken med att försöka få upp han i vikt då han gick som en jojo o de va massa annat runt om så låna mamma hem honom o ville göra ett försök.

De har funkat toppenbra o nu mer ligger han på stabilt 40kg.

Bakersta revbenen syns en aning fortfarande o mamma tycker han ser insjunken ut bakom dom fortfarande, vilket jag sagt en längre tid att han kanske har sån kroppsbyggnad o då kan vi inte göra så mkt åt de.

Efter ännu en diskution idag så kläcker mamma iden: vi googlar bilder på en dogo argentino så får vi se kroppsbyggnaden, för de kanske säger nått om hut han "ska" se ut även fast han e blandras..

Sagt o gjort o resultatet vart ju att han ser jävligt bra ut :P

De insjunkna ja dilla om fanns på dogo argention oxå, kanske en aning mindre o de såg ut som lite mindre revben på dom oxå, så är han ju i princip som han ska nu :D


Kort o gott, håller han sig på 40kg, kanske (förhoppningsvis) går upp något till så är han perfa ^^


När vi va hos veterinären så låg han på runt 36 om ja inte mins fel, o när han va som "dåligast" så låg han ännu lägre tyvärr.

Anledning till att han rasa var konstant dålig i magen, samt lägre matlust, varför vet vi inte riktigt änn heller, men de va ingen bra kombo hur som haver.


Men som sagt,nu har vi i alla fatt börjat på ordning på de hela,vilket är skönt som fan!


Lagom hoppit inlägg kanske, men jaja.

dom få som läser får snällt stå ut xD


____________________________________________________________


Annars då?

Karusellen har inte slutat snurra än, träffat folk i vanlig ordning, ehemma hos mamma o e social, Erik har kommit hem från öland...

kort o gott: Allt rullar på som vanligt typ...


Har egentligen inte lust att skriva vilket kanske märks.. 

så tar dehär en annan dag..


Ha de gott igelkott!

 
 
Lisa

Lisa

20 augusti 2011 20:56

ÄNTLIGEN nån som uppdaterar bloggen, underbart and me like :) Puss

http://lisaroos.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 5 juli 2014 09:41

Eh.. HEEEJ! Här var de en evighet sen man skrev.. Man kanske borde lägga bloggen på hyllan? Glömmer ju bara bort den.. Aja de visar sig.. Skrev i februari sist.. nu e de juli.. Hur mycket som helst har hänt me andra ord... Graviditeten har ...

Av Kattis - 4 februari 2014 15:19

Ja, här har det varit tvärdött, o har väl egentligen hur mkt som helt att kläcka ur mig.. Vet bara inte i vilken ände man börjar.. Julafton spenderades hos mamma Me familjen, super mysigt o jätte trevligt. Nyår firades med Mårten, Milad, Becca...

Av Kattis - 7 november 2013 20:57

här har de varit stendött.. Aja sånt händer1 Shit, vet inte ens när ja va in här senast.. Och för en gångs skull har det hänt massor :P' Teddy har flyttat hem till Erik efter ett tags velande o dividerande, men de känns som rätt beslut!   ...

Av Kattis - 21 juli 2013 23:08

Foten är typ bra igen, två besök på akuten, förstagången stukning andra gången sendrag enligt läkarna.. Tror dom har lite svårt att bestämma sig men nu e den typ bra igen så jag e nöjd.   Jobbat i vanlig ordning, avgudar mina arbetskollegor, he...

Av Kattis - 28 juni 2013 16:03

Jahapp, de e fredag, vädret e ganska ok.. I vad gör lilla jag? Jo jag ligger i sängen o latar mej o min lilla fot framför tv:n o trycker i mej alvedon o ipren... Jag har lyckats göra illa foten, igen.. I onsdags skulle ja o o kalven möta upp becc...

Presentation


En helgalen och måttligt onormal varelse som lever i Gottsunda, men håller oftare till i de centralare delarna av Uppsala.
Känn dig välkommen att följa denne varelses knasiga vardag, om det nu blir uppdaterat så ofta :P
Jag lovar inget, men vem vet (;

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards