Kattis Findus Lundborg

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Kattis - 19 september 2012 00:58

Och kommit fram till en grej..
(Som jag iofs konstaterat många gånger, vet mycket väl, och som jag faktiskt står för)
Jag är inte normal, och en smula galen blandat me knäpp!
Dom som känner mig lär ju tänka "men de visste ja ju redan".
Och ja, egentligen jag oxå..
Men skit samma, nu till saken!
Uttrycket "man vill ha de man inte kan få" stämmer allt för jävla bra, framförallt på mej.
För just nu, halv 1 på natten är jag så galet sugen på att träna, ut o springa, eller ja röra på mig i största allmänhet...
Men hallå..
Klockan är halv 1(!), jag är fortfarande förkyld o ganska orkeslös, de börjar bli höst o kallt.. Hur Fan tänker jag?
Kan man inte komma på sånt här "normala" tider på dygnet? När man är frisk? Och kanske rent av tidigare på året?!
Nej, tydligen inte!
För de e just mot småtimmarna på natten som ja får etta galna sug,
just när jag egentligen inte orkar..
Just nu, när vägarna börjar bli så mörka så man knappt ser foten framför sig, just DÅ jag får detta ryck...
Och då börjar man undra - hur smart e man egentligen?
Kan knappt ligga o glo på en film utan att tippa efter luft, hur Fan ska ja då kunna ut o springa?!
Varför vill jag alltid göra de ja inte "kan"?
Helt galet!

Men om vi nu leker me tanken att när jag väl blivit av me förkylningen så här ja kvar detta sug, o börjar ut o springa o skit, då kommer vintern inom snar framtid..
Ja du vet, snö, hala vägar o hela det köret, inte speciellt springvänligt, ellerhur?
Då kommer man (antagligen) lägga ner träningen för i år, o om jag känner mig rätt inte dra igång den förens Om ett år igen..
Och då har vi sanna dilemma igen..
Om nu jag inte får lite vett i julklapp som säger "men Kattis, man kan ju springa på våren o somnarn oxå", och det låter inte troligt, för de e så man "ska" göra, och jag har (som bekant) förmågan att vilja göra tvärtom..
Blir inte klok på mig själv ibland...

Och ska jag agera lite ärlig nu, medans ja sitter på balkongen me cigg o mobil i högsta hugg, så börjar suget avta en smula för ja inser själv att de kommer sluta me att jag blir kvar hemma, liggandes i sängen o glo på "How i met your mother" och inte ute i snubbla i "skogen"..
Och i samma veva kommer förståndet o viftar me sitt finger "jösses kvinna, du äger väl inte ens ett par bra skor att springa i"..
Och de tror jag nog inte att jag gör,
så latmasken vinner denna omgång..
Hurtbullen får helt enkelt vänta ett tag till :p

Och dehär vårt säkert ett jävligt långt o luddigt inlägg, men de bjuder ja på..
Bloggen blev uppdaterad iaf ;)

Nu ska jag in, ta ett glas mjölk, o krypa ner i sängen..
Tjingeling!

Presentation


En helgalen och måttligt onormal varelse som lever i Gottsunda, men håller oftare till i de centralare delarna av Uppsala.
Känn dig välkommen att följa denne varelses knasiga vardag, om det nu blir uppdaterat så ofta :P
Jag lovar inget, men vem vet (;

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards