Kattis Findus Lundborg

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Kattis - 13 oktober 2012 05:21

Här va de bloggtorka höll ja på o säga, fast va inte så länge sen jag skrev..


Hur som haver, tänkte att det kanake var läge att uppdatera lite mer ordentltgt, och lite muntrare än sist..


20september var det minnesgrej för Jouni som jag var på. Det var JÄTTEFINT på alla sätt och vis. Prästen prata lite om Jouni, "kören" sjöng några av hans låtar, de va bara så vackert o sorgligt i en salig smet. Fackeltåg upp till kryddan med ljuständning och avrundning med fika.


26september hamna jag på gränby för att hitta på en present till mamma.
Första tanken var att hitta på nå pyssel-kitt från panduro, men väl framme stod det still i huvudet. Gick upp på Clas Olsson för att kolla usb-minnen, kom ut med en familjeväggkalender till mig och älskling och en kalender till mamma. Dels hade den mycket plats att skriva på, både på varje dag och även ett typ block längst bak. Plus att den hade som ett fack så man kan byta framaida på den. Pyssliga kattis kom då på att man skulle kunna fixa till den lite och sätta in kort på mej, Erik o Teddy :)
Efter de hamnade jag på Åhlens som sålde böcker som jag trodde mamma skulle gilla så ringer upp henne o frågar om hon ville ha dom o fråga om jag skulle lägga ut så länge, under de samtalet kom systeryster på att hon ville upp till gränby. Mötte upp henne och konstaterade att inte hon heller köpt nått till mamma. Även hennes första tanke var pansuro efter att vi köpt varain glass. Medans hon äter upp glassen fundera hon på va hon skulle hitta på där inne och jag ser deras kataloger o får en snilleblixt..
Jag; säljer dom presentkort här?
Natta; a de tror ja.. Vadårå?
Jag; va sägs om att ge mamma ett presentkort, lägga de i en katalog o slå in det?
Natta; ja va kul, de gör vi!
Så jag o natta gick ihop på ett presentkort, tog en katalog, slog in det och gick hem till mamma.
Presenten från mig o natta fick hon då och blev jätteglad :)
Sen åkte jag hem o pula klart me presenten från mej o Erik :P


27september åkte vi till mamma för att efterskotts-gratta henne. Beställer bussbiljet som inte ville dyka upp..
Jag *hoppar på bussen*; hej, jag har beställt biljett, men har inte fått någon, vad gör jag?
Busschaffisen; skickade du den precis eller?
Jag; nä var typ 5min sen..
Busschaffisen; jaha, ja dom brukar ju komma ganaka direkt.. Men antagligen är de väl nå fel på operatören.. Men det är inte nått jag kan göra nå åt..
*jag tänker; nä.. Som om ja kan de då?*
Busschaffisen; ja.. Du får väl prova beställa en ny då..
Jag *orkar inte tjaffsa*; aja får väl göra de då..
*skickar ny och får svar, visar upp.. Börjar gå ba
kåt i bussen*
Busschaffisen; hallå, vem ska betala för hunden då?
Jag; ursäkta va?
B; ja.. Hunden.. Vem ska betala för den?
Jag; men snälla lilla rara du, hunden åker väl ändå gratis?!? Eller har ni ändrat på det igen??
B.; jaha, ja men det kanske den gör...


*jag och erik slänger upp mobilerna när vi satt oss "2010: en hund åker gratis, 2011: 2st hundar åker gratis"..*

Det var ju knappast någon ny regel heller, inkompitenta kärringfan... Sen har antagligen jag lyckats åka me snälla busachaffisar dom få gånger mobilen strulat, men aå länge mab kunnat bevisa att man akickat amaet till rätt nummer har dom låtit en gå på i väntan på biljetten (som för övrigt kom vid vaksala torg ca 20min efter ja beställde den.)
Hur som haver hem till mamma, snacka skit, fika gott o ge presenten som hon blev jätte glad över :)


Annars har det nog inte hänt så mycket..
Marknad me massa folk, jag fick genomföra min möss-ide, köpte ny väska, polkagrisar o godis <3
Sprungit på massa möten
Fortfarande sjukskriven...
Träffat folk
Vart hundvakt
Kollat klart på how i met your mother
Börjat kolla på scrubs


Teddy har jobbat hårt med att oroa matte, först hittar han ben ute (antagligen fågel) som han försöker tugga i sig men ja han få ut en del innan han svalde.
Några dagar lever han rövare i soptunnan på toan o får i sig massa skit där OCH snor min marknads-godispåse o klämmer i sig runt 1/3kg marknads- nougat.. Han har klarat sig bra förutom knepig mage.
Sen idag hitta han mer ben ute (antagligen fågel även denna gång) jag var inte lika snabb så kunde inte gräva upp de, och det var en större mängd denna gång, så jag HOPPAS INNERLIGT att de inte blir nå problem!


Idag har jag vart på Orange för första gången någonsin i hela mitt liv, förutom en snabbvisit för nått år sen, men det räknaa inte :p
Var iaf där med jimmy o sponsrade bröst-cancer-fonden en smula och fick en lott för de som dom sedan skulle ha en dragning på.
Träffade massa härligt folk, både gamla och nya ansikten.. Awesome!!
Fick även en beundrare.. Sweet!
Haha nej men faktiskt, känns ganska skönt när man får positiv feedback o blir beundrad för den man är :p
Sen att en av dom som va där gärna kan få gräva ner sig under en stenjävel o stanna där o ruttna bort är en annan 5a..
Under lottdragningen så delade dom ut tre olika sorters vinster; nå hälsogrej, hårfärgning och nagelförlängning.
(tror de va två av varje)
Blev en omlottning på några av priserna då lottnumrens ägare antagligen gått, och jag vann!! Haha inte varje dag man vinner något inte :)
Fick till och med välja mellan nagelförlängning och hårfärgning i salong.. Och eftersom ja inte har så mycket hår att färga blev de naglar.
Awesome!
Helt klart en lyckad kväll!
Tack som fan allihopa, hade i stora hela en grymt awesome kväll :D
Speciellt tack till Jimmy som drog med mig dit :)
Woop woop! xD


Justja en kul grej me nagelgrejen, den ligger typ asnära, så har hittat nått bra me o va gottsundabo för en gångs skull xD


Nu har jag säkert missat huuur mycketspm helst.. Men ja pallar inte skriva mer för jag vill sova!
Plus att mobilen och jag har olika viljor, så finns säkert hur mkt fel i texten som hellst... Men den vill inte som jag vill... Den vill inte ens visa vad jag skriver så jag skriver i blindo så att säga.. Men skit samma!!
Natti natti sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards