Kattis Findus Lundborg

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

På platts i mariannelund :P

Av Kattis - 29 november 2011 02:51

Känner att dagarna flyter ihop, men vi tar de i stora drag för ovanlighetens skull :P


I torsdags blev det en lite udda dag.

Drar in o snackar me "gubbarna" o taren kaffe, efter ett tag blir ja igångsatt med fågelholkarna. Ca 30 min senare är de möte (= fika o mer kaffe) sen ut o jobba igen. typ 40 min senare - kafferast xD

Fast ja drog ut o böt ett par ord me Tim över en cigg iställe, dunder ! :D

Haha nästan ortoligt att båda kirrar jobb på samma ställe men olika avdelningar typ samtidigt,

o att vi inte sett varan på en månad trotts det :P

Aja kul som fan är de hur som haver :D

In o fortsätta me holkarna, konstatera att trät blivit fuktigt o inte va som de skulle..

så det var våld o mer våld där ett tag, sen när inte de heller funka blev de slipmaskinen xD

Resultatet blev 4 klara holkar :)

Sen var det hemgång, o vi konstatera att vi inte skulle ses på typ en o en halv vecka,

vilket var både brottsligt o elakt :P

Haha får väl hoppas att dom överlever ett par dar utan mej helt enkelt..

tänkt va tyst o lugnt dom får de.. ;P


fredagen har jag för mig att jag tillägna till tvätt halva långa dan..

Dom har kommit på iden att dela upp stora tvättstugan till två mindre..

Men nu e ju grejen att dom e halvklara så de e en jävla vägg jävel i vägen så man måste springa som en iller mellan tvättmaskin, torktummlare, torkrum o vikbänk då helften är påvadera sida..

Har man dessutom maskin 3 o 4 för man springa runt hela byggetmellan dom oxå...

Klaga klaga klaga klaga, ja vet.. tycker bara dom kan få klart de snart :P

Sen vette ja fan om de hände så mkt mer.. tog det nog bara lugnt tror jag..

just fan, packade första vändan xD


lördag kom helena förbi igen o va social me lillvalpis. så gudomligt söt. Vi pyssla me valpen, bada, klöpp, osv.., vandrade hundarna, glodde film o snacka massa skit.

Sen hände väl inte så mkt mer då heller, fick nå ryck opacka om allting i en annan väska mitt i natten xD


Söndaaaaag :D the roadtrip day!

Dumpa teddy hos mamma o spela lite o snacka skit en stund.

Drog iväg till gränby för att bli upphämtad av frugan o marcus.

Halvvägs dit insåg ja att plånboken var borta - eller snarare glömd hos mamma,

så hon va snäll o tog cykeln o mötte mig.

Sen mot gränby igen, blidde uppplockad o sen bar de av mot småland :P

Nånstans där emellan fick jag uppsalas första snöflingor på mig

(om inte mina ögon svek mig helt, men det tvivlar jag starkt på).

Hur som haver, vart matpaus typ halvvägs - Max :D

Annars så hade jag sällskap i baksätet av vovvarna, o satt o kackla för fullt största biten av vägen.

När vi va framme lasta vi in o bänka os vid Tv:no kackla lite skit o så.

Vandra hundarna sen blidde de natti natti :)


Idag boka ja o sanna tvätttid så vi har nått o göra imorgon xD Annars så tog vi promenix me vovvarna runt om här, så jävla fint de e! :O

O till min förtjusning så hitta vi 2-3 järsgårdar(stavning?) o några hus jag tyckte såg "emil altiga ut" maha :D

Snabb förklaring fö den som missat de; enligt mej ser de fortfarande ut som i "emil-filmerna" här, häst o vagn, järsgårdar, trähus o hela baletten...

kan ju informera om att jag har heeelt fel om de.. men som sagt, hitta lite som stämde :D

Tog vända förbi affärn, sen hem, plocka lite, slöa lite o laga mat - korvstråganoff o ris :)

sen blev de slöa i soffan, kackla skit, osv.

Letat julklappar har vi gjort oxå, mer eller mindre alla tre :P

Nu sover folket o ja har kacklat me älskling i telefon, o ska oxå sova bara jag avslutat detta.


Nej men ja, de va väl de för nu...

Vette fan hur stavningen är men ni få la överleva ändå..

för trött för attbry mig, för hoppningsvis är det läsligt i alla fall :)


Ha de hott igelkott ! :)  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 5 juli 2014 09:41

Eh.. HEEEJ! Här var de en evighet sen man skrev.. Man kanske borde lägga bloggen på hyllan? Glömmer ju bara bort den.. Aja de visar sig.. Skrev i februari sist.. nu e de juli.. Hur mycket som helst har hänt me andra ord... Graviditeten har ...

Av Kattis - 4 februari 2014 15:19

Ja, här har det varit tvärdött, o har väl egentligen hur mkt som helt att kläcka ur mig.. Vet bara inte i vilken ände man börjar.. Julafton spenderades hos mamma Me familjen, super mysigt o jätte trevligt. Nyår firades med Mårten, Milad, Becca...

Av Kattis - 7 november 2013 20:57

här har de varit stendött.. Aja sånt händer1 Shit, vet inte ens när ja va in här senast.. Och för en gångs skull har det hänt massor :P' Teddy har flyttat hem till Erik efter ett tags velande o dividerande, men de känns som rätt beslut!   ...

Av Kattis - 21 juli 2013 23:08

Foten är typ bra igen, två besök på akuten, förstagången stukning andra gången sendrag enligt läkarna.. Tror dom har lite svårt att bestämma sig men nu e den typ bra igen så jag e nöjd.   Jobbat i vanlig ordning, avgudar mina arbetskollegor, he...

Av Kattis - 28 juni 2013 16:03

Jahapp, de e fredag, vädret e ganska ok.. I vad gör lilla jag? Jo jag ligger i sängen o latar mej o min lilla fot framför tv:n o trycker i mej alvedon o ipren... Jag har lyckats göra illa foten, igen.. I onsdags skulle ja o o kalven möta upp becc...

Presentation


En helgalen och måttligt onormal varelse som lever i Gottsunda, men håller oftare till i de centralare delarna av Uppsala.
Känn dig välkommen att följa denne varelses knasiga vardag, om det nu blir uppdaterat så ofta :P
Jag lovar inget, men vem vet (;

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards